Journal
Research TitleAuthorsJournalVolume & Page NumbersPublisherYear
Aesthetic Foundations of Musique concréte instrumentale in the Early Works of Helmut LachenmannDr. Iyad A. MohammadBelarusian State Academy of Music Buletin№ 4. – Pp. 74-78.Belarusian State Academy of Music2003
The Theory of Perception in the Aesthetic Conception of Helmut Lachenmann: A “Redefinition” Trial ofDr. Iyad A. MohammadContemporary Music ReviewVol. 23, No. 3, pp. 91-95.Oxfordshire: Taylor & Francis2004
What has Lachenmann Done with my Mozart?! A Note on Whatever is Recorded on the Tape in AccantoDr. Iyad A. MohammadContemporary Music ReviewVol. 23, No. 4, pp. 21-23Oxfordshire: Taylor & Francis2004
Historical Consciousness and Retrospectives in the Works of Helmut Lachenmann mid 70-s – 80-sDr. Iyad A. MohammadBelarusian State Academy of Music Buletin№ 4, pp. 66-71Belarusian State Academy of Music2003
The Specific Interpretation of the Pinao in the Oeuvre of Helmut LachenmannDr. Iyad A. MohammadIssues of History and Theory of Music and Musical PedagogyPp. 13–23Belarusian State Academy of Music2003
On the Role and Function of Technical Equipments in Helmut Lachenmann’s “Kontrakadenz”, “SchwankungeDr. Iyad A. MohammadContemporary MusicologyPp. 127–139Belarusian State Academy of Music2004
20 جدلية استخدام المؤلفين الموسيقيين للأصوات الطبيعية والأصوات الإلكترونية في التأليف الموسيقي في أوDr. Iyad A. Mohammad, Dr. Rami N. HaddadJordan Journal of ArtsVol. 5 No. 2, pp. 169-183Yarmouk University2012
خصائص استخدام سترافينسكي لتقنية الدوديكافونيا في مراثي النبي إرميا The Particularities of the Use ofDr. Iyad A. MohammadJordan Journal of ArtsVolume 7, No. 1, 2014, pp. 91-110Yarmouk University2014
قالب السوناتا بين التنويع الدوديكافوني والتطوير اللحني في الحركة الأولى من سوناتا إرنست كشينيك الثالثة للبيانوDr. Iyad A. Mohammadالمجلة الأردنية للفنون10جامعة اليرموك12/2017
Compositional technique and phenomenological categories of perception in the Passacaglia of Shostakovichs Symphony No. 8Mohammad, I. A.Musicologica Brunensia52Masarykova univerzita, Filozofická fakulta, Brno2017
فلسفة التربية الموسيقية عند كل من جان جاك روسو وجون بستالوتزي دراسة مقارنةحداد، رامي و عبالحفيظ، إياد و ماضي، عزيزمجلة اتحاد الجامعات العربية للتربية وعلم النفس16الجمعية العلمية لكليات التربية في الجامعات العربية2018
جدلية الثبات والتنويع في استخدام تقنية الدوديكافونيا في التأليف الموسيقي خلال النصف الأول من القرن العشرينDr. Iyad A. Mohammad, Dr. Nabil S. Al-Darrasمجلة علوم وفنون الموسيقى----كلية التربية الموسيقية، جامعة حلوان2014
الأوبرا-أوراتوريو "الملك أوديب" لإيغور سترافينسكي والمسرح الموسيقي المعاصر: الليبريتو، الحلول المسرحية ودور الكورالDr. Iyad A. Mohammadمؤتة للبحوث والدراسات: سلسلة العلوم الإنسانية والاجتماعية----Mutah University2019
Mode Mixture and Tonal Relations in Beethoven’s Late String QuartetsDr. Iyad A. MohammadDirasat: Human and Social Sciences2University of Jordan2019
The Structural Role of Polyphonic Episodes in Schumann’s 1842 Chamber MusicDr. Iyad A. MohammadJordan Journal of the Arts12Yarmouk University2018
Music Analysis as a Description of Eventing in Time: A Phenomenological Description of Bartók's Improvisation op. 20 no. 3Iyad A. MohammadStudia Musicologica63Akademiai Kiado Zrt.2022
On Form, Cyclicity and Temporality in Leoš Janáček's String Quartet No. 1Dr. Iyad A. MohammadDirasat: Human and Social SciencesVol. 50The University of Jordan30.06.2023