Aesthetic Foundations of Musique concréte instrumentale in the Early Works of Helmut Lachenmann | Dr. Iyad A. Mohammad | Belarusian State Academy of Music Buletin | № 4. – Pp. 74-78. | Belarusian State Academy of Music | 2003 |
The Theory of Perception in the Aesthetic Conception of Helmut Lachenmann: A “Redefinition” Trial of | Dr. Iyad A. Mohammad | Contemporary Music Review | Vol. 23, No. 3, pp. 91-95. | Oxfordshire: Taylor & Francis | 2004 |
What has Lachenmann Done with my Mozart?! A Note on Whatever is Recorded on the Tape in Accanto | Dr. Iyad A. Mohammad | Contemporary Music Review | Vol. 23, No. 4, pp. 21-23 | Oxfordshire: Taylor & Francis | 2004 |
Historical Consciousness and Retrospectives in the Works of Helmut Lachenmann mid 70-s – 80-s | Dr. Iyad A. Mohammad | Belarusian State Academy of Music Buletin | № 4, pp. 66-71 | Belarusian State Academy of Music | 2003 |
The Specific Interpretation of the Pinao in the Oeuvre of Helmut Lachenmann | Dr. Iyad A. Mohammad | Issues of History and Theory of Music and Musical Pedagogy | Pp. 13–23 | Belarusian State Academy of Music | 2003 |
On the Role and Function of Technical Equipments in Helmut Lachenmann’s “Kontrakadenz”, “Schwankunge | Dr. Iyad A. Mohammad | Contemporary Musicology | Pp. 127–139 | Belarusian State Academy of Music | 2004 |
20 جدلية استخدام المؤلفين الموسيقيين للأصوات الطبيعية والأصوات الإلكترونية في التأليف الموسيقي في أو | Dr. Iyad A. Mohammad, Dr. Rami N. Haddad | Jordan Journal of Arts | Vol. 5 No. 2, pp. 169-183 | Yarmouk University | 2012 |
خصائص استخدام سترافينسكي لتقنية الدوديكافونيا في مراثي النبي إرميا The Particularities of the Use of | Dr. Iyad A. Mohammad | Jordan Journal of Arts | Volume 7, No. 1, 2014, pp. 91-110 | Yarmouk University | 2014 |
قالب السوناتا بين التنويع الدوديكافوني والتطوير اللحني في الحركة الأولى من سوناتا إرنست كشينيك الثالثة للبيانو | Dr. Iyad A. Mohammad | المجلة الأردنية للفنون | 10 | جامعة اليرموك | 12/2017 |
Compositional technique and phenomenological categories of perception in the Passacaglia of Shostakovichs Symphony No. 8 | Mohammad, I. A. | Musicologica Brunensia | 52 | Masarykova univerzita, Filozofická fakulta, Brno | 2017 |
فلسفة التربية الموسيقية عند كل من جان جاك روسو وجون بستالوتزي دراسة مقارنة | حداد، رامي و عبالحفيظ، إياد و ماضي، عزيز | مجلة اتحاد الجامعات العربية للتربية وعلم النفس | 16 | الجمعية العلمية لكليات التربية في الجامعات العربية | 2018 |
جدلية الثبات والتنويع في استخدام تقنية الدوديكافونيا في التأليف الموسيقي خلال النصف الأول من القرن العشرين | Dr. Iyad A. Mohammad, Dr. Nabil S. Al-Darras | مجلة علوم وفنون الموسيقى | ---- | كلية التربية الموسيقية، جامعة حلوان | 2014 |
الأوبرا-أوراتوريو "الملك أوديب" لإيغور سترافينسكي والمسرح الموسيقي المعاصر: الليبريتو، الحلول المسرحية ودور الكورال | Dr. Iyad A. Mohammad | مؤتة للبحوث والدراسات: سلسلة العلوم الإنسانية والاجتماعية | ---- | Mutah University | 2019 |
Mode Mixture and Tonal Relations in Beethoven’s Late String Quartets | Dr. Iyad A. Mohammad | Dirasat: Human and Social Sciences | 2 | University of Jordan | 2019 |
The Structural Role of Polyphonic Episodes in Schumann’s 1842 Chamber Music | Dr. Iyad A. Mohammad | Jordan Journal of the Arts | 12 | Yarmouk University | 2018 |
Music Analysis as a Description of Eventing in Time: A Phenomenological Description of Bartók's Improvisation op. 20 no. 3 | Iyad A. Mohammad | Studia Musicologica | 63 | Akademiai Kiado Zrt. | 2022 |
On Form, Cyclicity and Temporality in Leoš Janáček's String Quartet No. 1 | Dr. Iyad A. Mohammad | Dirasat: Human and Social Sciences | Vol. 50 | The University of Jordan | 30.06.2023 |