أثر نموذج التعليم وأسلوب التعلم في تطوير مهارات القراءة الناقدة. لدى تلاميذ الصف الرابع الأساسي | أبو الهيجاء، خلدون عبد الرحيم والسعدي عماد توفيق. | مجلة جامعة دمشق للعلوم التربوية | 19 | جامعة دمشق | 2003 |
An Investigation of Jordanian Teachers' Beliefs about Literacy and Thier Practices in Literacy Instruction in Light of the Type of School and Teaching Experience | Abul-haija, K., and Al-saraireh, B | Mu'tah Lil-Buhuth wad-Dirasat "Humanities and Social Sciences Series" | 20 | جامعة مؤتة | 2005 |
Jordanian Students' Attitudes toward Writing in Light of Their Grade Level and Gender | Al-saraireh, B., and Abul-haija, K | Studies in Curriculum and Instruction | 101 | Ain Shams University | 2005 |
The Effects of the Reciprocal Teaching Model on Jordanian Tenth Grade Students' Reading Comprehension Achievement in English | Abul-haija, K., and Al-saraireh, B | Journal of Educational and Psychological Sciences | 7 | University of Bahrain | 2006 |
معتقدات المعلمين والمعلمات في تصميم منهاج اللغة العربية للصفوف الثلاثة الأولى | أبو الهيجاء، خلدون عبد الرحيم والسعدي، عماد توفيق | مجلة جامعة أم القرى للعلوم التربوية والاجتماعية والإنسانية | 18 | جامعة أم القرى | 2006 |
An Examination of Jordanian College-Level Students' Use of Reading Strategies in Reading Arabic (L1) and English (L2) | Al-saraireh, B., and Abul-haija, K | Dirasat, Educational Sciences | 34 | University of Jordan | 2007 |
أثر تدريس القصة بالإستراتيجيات المتكاملة في تنمية مهارات التحدث ومهارات التفكير الإبداعي لدى أطفال الروضة | السعدي، عماد توفيق وأبو الهيجاء، خلدون عبد الرحيم | مجلة جامعة أم القرى للعلوم التربوية والنفسية | 10 | جامعة أم القرى | 2018 |