Journal
Research TitleAuthorsJournalVolume & Page NumbersPublisherYear
أثر نموذج التعليم وأسلوب التعلم في تطوير مهارات القراءة الناقدة. لدى تلاميذ الصف الرابع الأساسيأبو الهيجاء، خلدون عبد الرحيم والسعدي عماد توفيق.مجلة جامعة دمشق للعلوم التربوية19جامعة دمشق2003
An Investigation of Jordanian Teachers' Beliefs about Literacy and Thier Practices in Literacy Instruction in Light of the Type of School and Teaching ExperienceAbul-haija, K., and Al-saraireh, BMu'tah Lil-Buhuth wad-Dirasat "Humanities and Social Sciences Series"20جامعة مؤتة2005
Jordanian Students' Attitudes toward Writing in Light of Their Grade Level and GenderAl-saraireh, B., and Abul-haija, KStudies in Curriculum and Instruction101Ain Shams University2005
The Effects of the Reciprocal Teaching Model on Jordanian Tenth Grade Students' Reading Comprehension Achievement in EnglishAbul-haija, K., and Al-saraireh, BJournal of Educational and Psychological Sciences7University of Bahrain2006
معتقدات المعلمين والمعلمات في تصميم منهاج اللغة العربية للصفوف الثلاثة الأولىأبو الهيجاء، خلدون عبد الرحيم والسعدي، عماد توفيقمجلة جامعة أم القرى للعلوم التربوية والاجتماعية والإنسانية18جامعة أم القرى2006
An Examination of Jordanian College-Level Students' Use of Reading Strategies in Reading Arabic (L1) and English (L2)Al-saraireh, B., and Abul-haija, KDirasat, Educational Sciences34University of Jordan2007
أثر تدريس القصة بالإستراتيجيات المتكاملة في تنمية مهارات التحدث ومهارات التفكير الإبداعي لدى أطفال الروضةالسعدي، عماد توفيق وأبو الهيجاء، خلدون عبد الرحيممجلة جامعة أم القرى للعلوم التربوية والنفسية10جامعة أم القرى2018